marine_44 a dit :
Bonjour, je cherche un job pour cet été en Irlande. J'ai rempli une fiche de candidature auprès d'une agence et je dois y joindre une lettre de "motivation" (leurs consignes sont très vagues, a priori, il ne faut pas mettre de date etc...). Merci de corriger mes erreurs.
Dear
Sir or Madam,
I have been riding since I am 7 years old, that's why I have a solid experience with horses. I got my first pony, a young one, at 11, then a competition horse, thus I got my “galop 7” at the age of 14. After a year of show jumping, I lost my horse but I continued to go to show jumping with a young mare. However, I did not get along well with her. Moreover, the riding-centre's atmosphere was displeasing me and I ceased to go. Fortunately, we have ponies at home and I have a young mare too (I got her when she was 2). Due to my studies I cannot ride regularly, currently I am training a friend's horse in a livery that practises ethology.
At the riding-centre, I helped to muck out, to feed... I used to help children to prepare their ponies,
to answer their questions,
to give them advise
, to and assist the instructors. I have been led to clip and braid horses and I did a wild horse trim “training course” . I am also able to take the temperature, to clean a wound, to pressure dressing and to make intramuscular injections.
I am rather calm, reliable, motivated, easy-going, creative, I like working with children. As I am in a scientific preparatory class I have learned to work hard and integrate information quickly.
I think speaking well English is necessary today and I am determined to improve mine. Besides, the more the job will pleas
e me, the more it will be easy to learn, thus I really wanted to work with horses and learning while enjoying myself. I am attracted by Ireland because of its culture, history, atmosphere and its relation with horses... I have played the celtic harp for several years when I was younger.
Yours faithfully
Bon sur le plan de la langue, c'est bon.
Sur le plan du contenu, moins. Quelques petites regles:
- eviter les "..." et "etc" qui laissent penser a une forme d'indecision.
- ne pas raconter sa vie comme on le ferait a un ami: on veut dire qu'on a de l'experience, pas qu'on a eu son premier galop a 12 ans au lieu de 15 ... Met des formes plus direct: tu as monte differents types de chevaux, tu as des competences acquises et certifiees, point.
- eviter de trop en faire: ta derniere phrase est isolee, ne sert pas vraiment et fait tache. Tu peux toujours faire un petit paragraphe disant que tu t'interresse a la culture irlandaise, pourquoi et quels aspects. Mais sinon, retire la phrase, ca fait un peu "leche".
Ensuite, les formules de politesses:
- en debut de lettre, "Dear Sir" ou "Dear Madam" ou "Dear Sir or Madam" si tu ne sais pas a qui tu t'adresses. "Dear Employer" c'est moyen: la personne qui va lire la lettre ne sera peut etre pas employeur et puis ca ne se dit pas trop.
- a la fin: "Yours faithfully" = trop personnel, je met ca quand j'envoie une lettre a ma copine. Plus professionnel, on met "Sincerely" ou "Respectfully"
Sinon, l'anglais en lui meme est assez correct